fredag 16 december 2016

Två sälj idag.

Jag har efter noga överväganden bestämt mig för att sälja guldfonden GDX samt mitt innehav i Wal-Mart.
GDX säljer jag mest för att jag kom in fel från första början och aldrig hittat ett flow i fonden. Dessutom måste min exponering mot dollarn minska.
Wal-Mart är ett svårare innehav att sälja. Av mina amerikanska innehav är det bolaget som gått sämst men ligger likväl plus 24%. Aktien delar endast ut 2,81% just nu vilket är tämligen lite. Jag har även upplevt att konkurrensen är stenhård och jag tror att intenetjättar som Amazon tillslut kommer vinna striden över konsumenterna.
Jag har även en rejäl förlust som vinsten i WMT skall täcka upp för då jag äger det i en aktiedepå och får således kvitta vinst mot förlust. Vilket kommer leda till att jag går plus minus noll i realiserad vinst i år.
Vad jag kommer köpa för de överblivna pengarna har jag inte bestämt men troligtvis bolag som Investor, Nordea och Castellum. Jag kommer inte ha bråttom in i dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar