torsdag 10 november 2016

Dagens händelser

Dagen har varit en stadig uppgångsdag, dock är mina läsk och tobaksbolag ner även idag. Ingen fara på taket men dom är likväl för dyra för att gå in i just nu.
Det som dock kan vara värt att titta lite extra på är Philip Morris som rasat drygt 6% i skrivandets stund. Det som gör det hela intressant är att tobakslagstiftningen i Kalifornien inte påverkar bolaget.
Det är nämligen såhär att Philip Morris och Altria gick isär för några år sedan och Philip Morris står för den utländska försäljningen. Varför går den ner så mycket då? Jo för att folk i USA nu toksäljer tobaks-ETFer och då följer PM med. Jag har osäkrat min köpknapp. Trist bara att dollarn är så nedrans dyr.

Jag nämnde att jag trodde att nått konstigt var på gång i Skistar, hittills har bara ett gigantiskt insiderköp presenterats vilket fick aktien att sticka nästa 8% vilket är synd då jag gärna hade ökat i den.

Även Yara tuffar på som tåget vilket gör mig ledsen. Således har jag just nu svårt att hitta nått riktigt gött att fylla på min portfölj med. Dollarn är dyr och mina svenska innehav går upp.
Men Castellum och Akelius Preferens börjar komma ner dock är dom med fortfarande lite dyra.

Nu till lite mer roliga nyheter, Pfizer får godkänt i Europa för sin bröstcancer medicin Ibrance. Detta är naturligtvis bra för alla, för cancerpatienterna, för Europa och för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar