fredag 28 oktober 2016

Rapport Novo Nordisk och Skanska.

Novo levererar en rapport där resultatet var ungefär som förväntningarna. Företaget säger dock att de ser sämre utsikter för 2017, aktien var ner 18% för en stund sedan.

Jag har nu osäkrat köpknappen och kommer troligtvis köpa idag. Novo är alltid väldigt negativa i sina utsikter från framtiden och detta är ett bra bolag. I en fetare värld kan världens ledande diabetesföretag inte vara fel.


Skanska handlas ner runt 5%, inte heller omöjligt att jag även ökar i denna aktie idag.
Jag äger både Novo och Skanska på evig tidshorisont. Fire and forget, men det är alltid tråkigt att se saker tappa i värde. Det finns dock en tumregel som säger köp när det gör som ondast och i Novo är jag ner 30%.

Ikväll kommer även Exxon Mobils rapport. Mina förhoppningar är lågt ställda. Dock kommer jag inte öka i aktien om vi ser ett fall. Dollarn gick nämligen upp över 9kr nivån igår. Väldigt dyrt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar