måndag 31 oktober 2016

Måndagstiltje på börsen.

Alla dagar på börsen är inte händelserika med pressmeddelanden om stora vinster och framgångar. Ibland kan de små nyheterna sticka ut som lite rolig kuriosa.
Idag lanserar ett av mina favoritbolag nämligen Coca-Cola (KO) Ginger-Coke i Australien. Läsken kommer enligt min lekmannabedömning inte påverka resultatet på kommande rapport åt något håll.
Om jag inte varit aktieägare i Coca-Cola hade jag aldrig fått veta att Ginger-Coke fanns. Det är dessa små pressmeddelanden som ökar min allmänbildning, vilket resulterar i att min kunskap ökar och som vi alla vet är kunskap lätt att bära med sig.


Under gårdagen fortsatte jobbet i Excel för att på ett mer pedagogiskt sätt försöka förmedla utdelningsstrategins fantastiska möjligheter. Ett litet smakprov.

 Det vore roligt om någon av er skulle våga på sig en gissning i kommentarsfältet vad diagrammet visar. Som sagt det är under untveckling.

Idag lyssnar jag även på podden #PrataPengar av Unga Aktiesparares VD Philip Scholtzé och Nicklas Andersson https://soundcloud.com/pratapengar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar