söndag 12 mars 2017

Veckorapport.

Veckan slutade något minus för de samlade portföljerna, inga anmärkningsvärda siffror men så vart det i alla fall.
I tisdags skred jag till verket och sålde 1/3 av mina amerikanska innehav. Dessa pengar valde jag att placera i Spiltans kortränte fond. Målet är att gå in igen om vi kan få en kraftigare dipp alternativt dollarn går ner till sju igen iom att riksbanken börjar höja räntan. Men tillsvidare får dom stå under kortränteförhållande med de risker i en lågräntemiljö det innebär.

På treadingsidan gick det lite upp och ner jag är fortfarande i lärofas så insatserna är små och några procent hit eller dit spelar ingen stor roll.
I allafall bröt guldet under 1240 vilket var min stoploss så där blev det ingen vinst.
I stället prövade jag lyckan i SEB A vilket gick betydligt bättre. Jag använde ett Bull-certifkat x2, så det slutade några procent upp. Men i rena belopp blev det en femtiolapp.

Vecka som kommer skall jag iväg på resa så för att inte spek-kontot skall ligga still har jag för tillfället valt att placera pengarna i en Spel-ETF som heter Pure Funds Video Game Tech ETF (Gamr). Som investerar i dataspelsbolag som Activison Blizzard och dylikt. Känner att branschen har starkt momentum om än att den kan tyckas vara något överköpt för tillfället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar