fredag 9 december 2016

Veckorapport v.48 och v.49

Då jag varit på tjänsteresa med mycket begränsad möjlighet till att blogga kommer idag en veckospecial med två veckor i ett inlägg.
Jag har inte heller kunnat följa med på börsen de senaste veckorna utan bara kunnat hastigast kontrollera kurserna i portföljen 1-2 gånger per dag.

Hur som helst upplever jag att portföljen befinner sig i en miljö utan tydlig riktning.
Jag har inte slagit mitt jämförelse index och portföljen står bara och stampar. Lite småtråkigt tycker jag. Det har blivit en hel del småaffärer då många kurslarm larmat vilket gjorde att jag köpte.


Det har även blivit lite utdelningar.


Nu har jag tre arbetsdagar fram tills jag kommer vara ledig i åtta månader, fem av dessa månader kommer vara på föräldrapeng och övriga med semesterlön.
Planen är att fortfarande spara enligt tidigare utsatt plan. Året som varit har gått bra och familjen har lyckats spara mycket på bara en ordentlig lön.
Nu kommer jag dock att avslöja ur mitt perspektiv riktigt slösaktiga och dumma saker jag gjort senaste tiden. I veckan var det julfest som blev blött. Där försvann många hundringar som hade kunnat gå till portföljen.
Jag skulle åka tåg till min hemstad mycket tidigt på morgonen men somnar och vaknar upp i en helt annan stad, i ett helt annat landskap.
Får löst ny biljett men börjar bli lite ledsen. Väl hemma efter lite för många timmar på resande fot somnar jag äntligen i min säng.
På kvällen ringer polisen! Jag får trippla hjärtsnurr, vad har jag gjort? Otillbörlig kurspåverkan? Nej då. jag kan vara nästan lugn. En man har hittat mitt jaktbevis på tåget. Jag har tappat det när jag somnat.
Han bor i staden där jag jobbar men jag anser att han borde få en hittelön, men jag vet inte hur mycket. 250:- kanske? Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar