söndag 25 december 2016

Juldagens morgon

Efter att sonen vaknade som vanligt vid 06.00 var det till att stiga upp och kolla på animerade sköldpaddor vilket föll både son och far i smaken. Nu har han somnat om och jag skriver detta mellandagsinlägg efter påtryckningar från läsare.
Jag genomför som innan nämnt hyfsat stora förändringar i portföljen och jag köper in mig i tidigare innehav samt ett nytt (Nolato) under flera månaders tid.

Men ni skall likväl få lite kopierade pajdiagram från Avanza då jag inte orkar göra ordentliga kalkylark nu när jag är i förändringarnas tid.

Så här ser det ut nu.

Utländska portföljen

Svenska portföljen


Målet när jag är jag är klar är att inga innehav skall ha en större viktning än 10% av det tolala portföljvärdet.

Så här det ut på alla konton just nu. I vanliga fall brukar jag ligga nära 100% investerad.  

Här är köp/sälj förra veckan, nästan lika många affärer som jag normalt gör per kvartal
Jag sitter även nu med bokslutet för året och skissar på ett inlägg för att visa den totala utdelning och utvecklingen under året.

God Jul!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar