onsdag 23 november 2016

Ytterligare vådaköp i Novo Nordisk och skattehat.

Igår blev det ytterligare 4 Novo Nordisk för 225 DKK. Likväl den positiva nyheten jag skrev om igår verkar det inte finnas någon botten i aktien och jag har nu nått halva min tänkta position i företaget. Dock ligger jag nästa 30% ner. Jag kommer att fortsätta försöka fånga denna fallande kniv tills jag nått min målinvestering på 35.000:- och jag tror att det här kommer bli bra till slut.

Under tisdagen kom många intressanta nyheter. Castellum säljer en del fastigheter som ingick vid förvärvet av Norreporten i våras. Jag litar på Castellum och detta var en del av finansieringen av köpet.
PepsiCo köper probiotika företaget KeVita för att hänga på trenden med positiva bakterier i dryck och liknande. På Stocholmsbörsen finns ett liknande företag som heter Probi och det finns en känd produkt som heter Proviva. Jag anser att det är kul att dom hänger på trenden men jag läste för ett tag sen att en ansedd läkare fullständigt dömt ut dessa produkter. Själv har jag ingen aning men så länge PepsiCo drar in pengar på det så struntar jag i själva verkan av produkten.
 Jag läste i DI att vår fantastiska finansminister sagt: -Eran med skattesänkningar i Sverige är över. Jag förstår inte vad hon menar, vi lever i ett av världens hårdast beskattade länder och i själva verket borde människor i allmänhet börja ta lite ansvar. Jag anser att årets julklapp inte alls bör vara VR-glasögon utan en ordentlig örfil till alla svenskar som tycker synd om sig själva och som anser att dom som sliter varje dag skall betala deras liv. Jag hatar skatt, skatt är ett sett för rika politiker att ta pengar från medelklassen för att berika sig själva och låtar de fattiga aldrig komma ur ett beroende av staten.
Du är ensam, du kommer alltid vara ensam, det du betalar skatt för är en illusion. Om det inte vore för den politiska risken i Attendo och Academedia hade jag haft ett stort innehav hos dessa bolag för att se det som skatteåterbäring från den helt värdelösa skattepolitik vi har i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar