onsdag 9 november 2016

#MAGA (UPPDATERAD.)

Om mindre än 60 minuter öppnar den svenska börsen och det kommer gå ner mycket.
Följande åtgärder gör jag idag:

1: Fört över 10.000:- i likvida medel till min portfölj.
2: Fått sambon att föra över pengar till hennes portfölj som jag sköter om.
3: Invänta raset, köper kanske inte idag mer troligt imorgon.
4: När USA öppnar kommer jag ligga på säljsidan på mitt "guldskydd" GDX.
5: Kommer troligtvis sälja guldet och köpa det som rasar mest i USA.
6: Gilla läget, det här är en överreaktion likt BREXIT.
7: Väntar på novemberlönen, och hoppas att det inte börsen går upp igen tills dess.
8: Övertalar sambo och sonen att vi firar jul till sommaren istället för pappa ligger fullinvesterad och har inte råd att köpa julklappar.
9: Väntar på börsens stängning och tar mig några centiliter god whisky och njuter av människors dumhet.

UPPDATERING:
Världens sämsta börskrasch, jag ligger plus på flertalet av mina innehav. Jag är ledsen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar