torsdag 17 november 2016

Inkonsekvent.

Det blev ett köp av Castellum igår 10 st á 113, ett skäligt pris tycker jag. DA är 3,7% på 2015 års utdelning och som många av er vet har Castellum haft en historia av att höja sin utdelning varje år.
Köpet tror jag kommer vara ett av flera om kursen fortsätter ner.

Bloggen tickar på, oväntat många sidvisningar per dygn. Enligt statistiken blir det extra sving i de inlägg där jag filosoferar över livet och vart sparandet kan leda. Själv upplever jag att det kan bli för fluffigt. Jag tar gärna emot feedback på mitt skrivande och layout.

Idag kommer Wal-Mart's rapport efter USA-börsens stängning. Enligt tidigare utsagor åker bolaget ut om dom inte levererar över förväntan.
Igår lyssnade jag på två poddar. Börspodden och Sparpodden. Tycker självklart att både är lyssningsvärda men vill man ha mest pang för pengen vinner Börspodden.

Nyheter igår var rätt tun sått kring mina innehav. Skistar lämnade sin verksamhetsberättelse men den kommer få ett helt eget inlägg. Jag gillar verkligen Skistar, mitt största problem med aktien är att alla andra också verkar gilla den, svinpälsar.
Årsberättelsen var nästan på 100 sidor och jag har bara hunnit skumma genom den, dock verkar den vara så intressant att jag istället för att skriva ett inlägg om den spenderade hela gåragskvällen genom att kolla fräcka skidfilmer. Mycket puder blir det.

Jag har även blivit förkyld, så grattis alla ICA-ägare jag höjer nu er beräknade vinst. Allt från produkter på apotek Hjärtat till ingefära, honung och det senaste tipset, rålök och kokande vatten i en skål vid huvudet. Fungerar oförskämt bra. Nu blir det kaffe så att jag kan spå nästa aktiersket i sumpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar