onsdag 26 oktober 2016

Synergier.

Jag älska positiva synergier, alltså två olika branscher som påverkar varandra på ett positivt sätt.
Exempelvis Novo Nordisk och Coca-Cola. Den ena tillverkar insulin den andra läsk.
Det finns massor av liknande exempel.
Ytterligare en intressant tanke är när du går in på valfri snabbmatsrestaurang, själv föredrar jag att ni äter på McDonalds, ni vill ha ketchup och läsk, ketchup kommer från Heinz, det gör den på mer eller mindre alla ställen. Sen dricks det naturligtvis läsk, Pepsi eller Cola? Spelar ingen roll, jag tjänar på er smak för dålig kost.

Dagens rapporter i företag jag äger:
Nordea
Beijer Alma
Coca-Cola 

Dessutom kommer jag hålla koll på dessa rapporter:
Mondelez (MDLZ)
Flir systems (FLIR)
Northrop Gruman (NOC)
General Dynamics (GD)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar