måndag 24 oktober 2016

Glädje i vardagen.

Måndags-morgon i slutet av oktober, mörkret omsluter norra halvklotet. Folk stressar fram i storstaden. Jag ser människor som blossar på sina morgoncigg och sörplar på sina take-away kaffe från en snabbmatsjätte.
Jag känner doften av detta, doften av pengar.
Likaså när människor väljer att ta din egen bil istället för att åka kollektiv.
Avgasdoften ligger tung, doften av pengar.
Dessa människor som i ett töcken av psykafarmaca och magsårsmedicin lever i sitt hamsterhjul låter mig berikas av dom.
Imorgon blir det likadant. Det är dessa glädjeämnen man ser om man är en ägare av det.

Ytterligare glädjeämnen idag:

Akelius lämnade en rapport, enligt mig intetsägande. Jag äger deras pref. Förväntar mig enbart en fast summa fyra gånger per år.

Nordea vill enligt ordförande Wahlroos bli en fin bank genom sammanslagning med ABN AMRO. Jag litar på Wahlroos och ju större desto bättre.

Får naturligtvis inte glömma att lönen ramlar in i natt heller. Sparkvot och vad som skall inhandlas kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar